Bądź na szczycie box office konferencji
Z eventami jest trochę jak z filmami. Potrzebują dobrego reżysera, który jest w stanie je ciekawie poprowadzić; sprytnego scenarzysty, który odpowiednio ułoży intrygujący program; rozsądnego producenta, który zadba o dobro swoich pracowników. I tak jak w czasie realizacji filmu, tak w czasie realizacji konferencji przyświeca ten sam cel – być najlepszym. Jak?
Po pierwsze: zaskakuj
„Ostatnimi laty zasada [organizowania konferencji] jest prosta: im bardziej nietypowo, tym lepiej” – tak możemy wyczytać w jednym z artykułów „Newsweek Biznes”. Wyobraź sobie, że tworzysz konferencję prasową dla swojego nowego produktu albo trzydniowe szkolenie dla swoich pracowników – z pozoru dwa różne wydarzenia, wymagające różnych nakładów finansowych i organizacyjnych, oba mogą mieć wspólny czynnik: nietypowe miejsce. Wkraczając w świat kina, wkraczamy w świat filmu – jest to idealne pole dla marketingowców i PRowców, którzy mogą bawić się tą formą w dowolny sposób. Zamiast zaproszeń na spotkanie można rozdawać bilety, zamiast nudnej informacji o wydarzeniu – powstanie plakat rodem z hollywoodzkich produkcji, a zwykłą listę prelegentów zamieni prezentacja obsady. Kino daje szerokie pole do popisu, przy jednoczesnym zachowaniu elegancji czerwonego dywanu i powagi podobnej do Gali Oskarów.
Po drugie: myśl globalnie, a nie lokalnie
Multikino ma swoje obiekty w każdym z większych miast Polski. Jak pokazuje najnowsze badanie „The International Association Meetings Market 2014” – Polska, pod względem ilości spotkań konferencyjnych, znajduje się na 24. miejscu na świecie i 15. w Europie. Aż pięć polskich miast, jako najczęściej wybierane na konferencję, są uwzględnione w rankingu – Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk. Co to oznacza? Polska jest doceniana na arenie międzynarodowej, jeśli chodzi o organizowanie konferencji; chwalona jest za dobrą lokalizację na mapie oraz dobre przygotowanie do spotkań we wspomnianych miastach.
Prowadzisz działalność w całej Polsce? Wielu przedsiębiorców zmaga się z trudnością, jaką jest organizacja prezentacji dla klientów w tym samym terminie w kilku miastach w kraju. Multikino oferuje doskonałe rozwiązanie – dzięki wykorzystaniu transmisji „na żywo” firmy mogą dotrzeć do swoich klientów jedocześnie nawet w 20 miastach w Polsce.
Po trzecie: działaj
Ciekawe światło na konferencje biznesowe rzuca raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2015 – Poland Meetings and Events Industry Report 2015” – analiza 18820 spotkań oraz 3,9 mln uczestników pokazuje, ile firm, z różnych branż, decyduje się na ten krok. Jak podsumowuje Krzysztof Celuch – kierownik Poland Convention Bureau POT – wkład przemysłu spotkań w gospodarkę kraju to 1262,6 mln PLN, to zaś podkreśla, jak bardzo przedsiębiorstwa cenią sobie tego typu działania. Daje to wręcz komunikat: „Jeśli nie chcesz być w tyle – działaj, niezależnie od branży”.
Zgodnie z tym, co przedstawia raport – główna tematyka eventów dotyczy między innymi branży IT, technicznej (od architektury, poprzez transport, na biocybernetyce skończywszy) czy medycznej. Pod słowem „event” często rozumiane są nie tylko konferencje i szkolenia, ale także wykłady motywacyjne, które ostatnimi czasy robią się w Polsce coraz bardziej popularne. Niezależnie jednak od tematyki naszych spotkań – niezależnie od tego, czy chcemy rozmawiać na temat motywacji, najnowszego odkrycia biologicznego, nowych technologiach czy technikach sprzedażowych – kino jest uniwersalne, mogące dopasować się do każdego tematu, który z łatwością można powiązać z przestrzenią kinową. Jak jeszcze poświęcimy trochę czasu, żeby wykorzystać motywy filmowe w naszych prezentacjach (a z łatwością znaleźć można nawiązania filmowe do każdego zawodu czy profesji) – na sali kinowej nabiorą one jeszcze większego znaczenia.