Duża dawka email marketingowej wiedzy, czyli M@il My Day II
Inspirujące prelekcje, charyzmatyczni eksperci i ponad trzysta osób ze świata marketingu, gościło 20 maja w warszawskim Multikinie. To już druga edycja tego wydarzenia, ubiegłoroczna, krakowska edycja okazała się wielkim sukcesem, który powtórzył się i w tym roku.
Idea konferencji M@il My Day narodziła się w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie marketerów na wiedzę email marketingową. Celem, było zgromadzenie pod jednym dachem specjalistów od email marketingu, by mogli dzielić się swoją wiedzą, inspirować i szerzyć dobre praktyki. Zarówno uczestnicy jak i sami prelegenci mówią zgodnie: było świetnie!
Jako pierwszy wystąpił Filip Kłodawski (FreshMail) zadając w swojej prezentacji pytanie, czy email marketing to reklama czy może już komunikacja? Rafał Szymański (Philips) opowiedział co przyniósł zeszły rok, a jak zapowiadają się prognozy na następny, Andrzej Ogonowski (SMS API) zaskoczył bajką o komunikacji, a Agnieszka Strzemińska (Peppermint) opowiedziała o tym co zrobić by mailing cieszył a nie męczył. Tą część zakończył Igor Farafonow (Uxeria.com), krótką rozprawą o badaniach jakościowych.
Po smakowitej przerwie przyszedł czas na sprawdzenie siły nawyku w email marketingu i wystąpienie Pawła Sali (FreshMail). Wojciech Piwowarczyk (JPGL) poruszył istotne kwestie prawnicze, natomiast Michał Cortez (Interactive Solutions EMEA (Saatchi&Saatchi)) zagłębił się w tematykę email retargetingu. Odpowiedzią była prezentacja Michała Krausa (Grupa Unity) o marketingu bez automation. Na koniec świetny Maciej Lewiński (Akademia Analytics) podał kilka pomocnych trików łączących Google Analytics i email marketing.
Ciepły posiłek i kolejna dawka niesamowitych prelekcji. Rozpoczął Paweł Tkaczyk (Midea) i opowiadając o storytellingu dla pokolenia ADHD, zaraz po nim Michał Maciołek (Allegro) zdradził wszystko co powinniśmy wiedzieć o zmianach w poczcie google. Energiczna i kolorowa Monika Mikowska (Mobee Dick) (tych butów nie da się zapomnieć), przybliżyła zgromadzonym tematykę smartfonizacji Polaków, a Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com) opowiedział o transmedia brandingu.
Kolejna szybka przerwa na kawę, po której Roman Łoziński (Ars Thanea) podrywał “na Joey’a”, Małgorzata Cygan (Dignitally) powiedziała o budowaniu jakościowej bazy mailingowej, natomiast Maciej Płonka (Edisonda) zdradził tajemnicę jak użytkownicy widza nasze mailingi.
Na zakończenie tego, jakże ekscytującego dnia, Igor Czajkowski (EOPTIM) zaprezentował jak optymalizować maile posttransakcyjne, a Sebastian Białousz (Leadr sp. z o.o) podkreślił wagę remarketingu jako następnego kroku w rozwoju email marketingu.
Nie był to koniec wrażeń, wieczorne After Party było świetną okazją do networingu, a drugi dzień, warsztatowy przyniósł wiele praktycznej wiedzy i inspiracji do dalszej pracy dla marketerów.
Konferencja M@il My Day po raz kolejny okazała się być wydarzeniem, godnym powtórzenia. Do zobaczenia za rok!